KA101
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Konopiskach została beneficjentem programu „POWER Edukacja Szkolna”
Szkoła realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, zatytułowany:
„Wiedza i rozwój drogą do lepszej przyszłości"
Projekt obejmuje szkolenia dla kadry pedagogicznej w obszarach:
- Wdrażania innowacji pedagogicznych z wykorzystaniem nowych technologii oraz metody CLIL
- Realizacja małych projektów eTwinning
- Doskonalenie znajomości języka angielskiego przez nauczycieli
- Podniesienie poziomu kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów matematyczno matematyczno-przyrodniczych oraz języków obcych
- Rozwój kompetencji społecznych, organizacyjnych, interkulturowych
Dofinansowanie projektu z UE: 202 027,36 PLN
Termin realizacji projektu: 01.10.2020 – 30.09.2022
Nr umowy: POWERSE-2020-1-PL01-KA101-079870
CLIL na niemieckim
- Szczegóły
- Izabela Stanisz
W I semestrze zostały przeprowadzone zajęcia metodą CLIL w klasach 7 i 8 z języka niemieckiego
Wyjazd nauczycieli do Finlandii
- Szczegóły
- Izabela Stanisz
W dniach 17-21 stycznia, dyrektor Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konopiskach mgr Ilona Ujma wraz pedagogiem szkolnym mgr Iwoną Nadzieją oraz nauczycielką języka angielskiego mgr Agnieszką Klechą udały się do Finlandii w celu poznania w praktyce jednego z najlepszych systemów edukacji
Szkoła, do której się udałyśmy znajduje się w miejscowości Tampere. Placówka liczy ośmiuset uczniów i zaliczyć ją można do odpowiednika naszej szkoły średniej. Położona jest w centrum miasta. Sam budynek - bardzo okazały, nie przypomina tradycyjnej szkoły. Bogato wyposażone sale dydaktyczne zachwycały przepięknymi pracami uczniów. Niedługo potem dowiedziałyśmy się, że szkoła zajmuje się edukacją artystyczną. Już pierwszego dnia nasz podziw wzbudził poziom znajomości języka angielskiego wśród obywateli Finlandii. Przygotowując się do podróży, czytałyśmy na temat poziomu edukacji i znakomitej znajomości języków obcych wśród mieszkańców Finlandii. Teraz jednak mogłyśmy się o tym przekonać osobiście. Zarówno uczniowie, nauczyciele oraz przypadkowo spotkane osoby w czasie podróży, niepedagogiczni pracownicy szkoły, wszyscy posługiwali się językiem angielskim na bardzo dobrym poziomie.
Pierwszego dnia przywitała nas pani dyrektor, która przedstawiła nam system fińskiej edukacji oraz omówiła profil jej macierzystej szkoły.
„Creative Use of Technology in the classroom”
- Szczegóły
- Izabela Stanisz
W ramach projektu ERASMUS+ KA1 „Wiedza i rozwój drogą do lepszej przyszłości” kolejna grupa pięciu nauczycieli naszej szkoły wyruszyła na Maltę, aby uczestniczyć w szkoleniu „Creative Use of Technology in the classroom” (Kreatywne wykorzystanie technologii w klasie).
Zajęcia stacjonarne odbywały się w Alpha School w pięknej miejscowości St.Paul’s Bay i były prowadzone przez wspaniałego brytyjskiego nauczyciela Chrissa Reene. Spotkania warsztatowe były prowadzone w języku angielskim. Miałyśmy okazję poznać nowe techniki IT oraz aplikacje, które dziś z powodzeniem wykorzystujemy w swojej pracy z uczniami – należą do nich: Nearpod, Wallet, Padlet, Kahoot, Quizlet, Quizizz, Bamboozle, Redink, Edpuzzle, Learning apps, Emaze.
Szkolenie umożliwiło poznanie bardzo ciekawych i kreatywnych metod nauczania, a warsztatowy charakter zajęć pozwolił nam dokładnie zapoznać się i wypróbować każdą z aplikacji, przygotowując scenariusze lekcji ze swojego przedmiotu, a później prezentując je podczas spotkań. Chriss Reene prowadził warsztaty niezwykle kreatywnie, dzieląc się z nami wieloma ciekawymi pomysłami na urozmaicanie lekcji.
Udział w projekcie Erasmus to dla nas doskonała okazja do poszerzenia kompetencji językowych, społecznych i kulturowych. Udało nam się wzbogacić warsztat pracy dydaktycznej, a także poznać Maltę, która zachwyciła nas klimatem, krystalicznie czystym morzem oraz swoją historią.
Szkolenia na Malcie
- Szczegóły
- Izabela Stanisz
Projekt Erasmus+ KA1 "Wiedza i rozwój drogą do lepszej przyszłości" - po fazie przygotowań oraz odbytym kursie języka angielskiego przez nauczycieli uczestniczących w przedsięwzięciu - przeszedł do etapu szkoleniowego. To były bardzo intensywne, pracowite i ogromnie ciekawe szkolenia, które odbyły się na Malcie.
Miejsce zachwyciło nas ciepłym klimatem, krystalicznie czystym morzem, przyjaznymi i gościnnymi ludźmi oraz 6000 lat historii i kultury, w tym 160 lat rządów brytyjskich, które uczyniły Maltańczyków narodem anglojęzycznym.
Alpha School of English, w której odbyliśmy szkolenia nie była wyborem przypadkowym. To mała szkoła szkoła położona w cichej anglojęzycznej części Malty. Oferuje indywidualne podejście oraz wysoki poziom. Każdego roku uczy studentów z 40 różnych krajów. Spersonalizowane programy dla grup łączą edukację i doświadczenie. O tym wszystkim mogliśmy się przekonać osobiście, uczestnicząc w szkoleniach.
E-TWINNING „THE FUTURE IS IN MY HANDS”
- Szczegóły
- Izabela Stanisz
Uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej w Konopiskach uczestniczą w międzynarodowym projekcie e-Twinning „Future is in my hands”- Przyszłość jest w moich rękach.
W marcu rozpoczęliśmy współpracę ze szkołami z Turcji oraz Czech.
Celem projektu jest przekazanie uczniom wiedzy na temat konsekwencji globalnego ocieplenia i zmian klimatycznych. Chcemy podnieść świadomość w tej kwestii oraz jak ważny jest recykling dla ochrony przyrody i naszego życia w przyszłości.
W czasie trwania projektu uczniowie będą wykonywać różne zadania oraz doświadczenia. Nawiążą nowe przyjaźnie z uczniami z innych krajów.
Koordynator projektu: Edyta Walentek
Nasi partnerzy: Turcja, Czechy, Polska
Nasze aktywności:
EWALUACJA
Ewaluacja międzynarodowego projektu e-twinning „The future is in my hands”.
Międzynarodowy projekt e-twinning „The future is in my hands” realizowany w roku szkolnym 2020/2021 przez uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej w Konopiskach został zakończony 27 maja 2021r.
Współpraca nad projektem rozpoczęła się 15 marca 2021r wraz ze szkołami z Turcji (6 szkół), Czech (1 szkoła) i z Polski (1 szkoła).
Celem projektu było przekazanie uczniom wiedzy na temat konsekwencji globalnego ocieplenia i zmian klimatycznych. Uczniowie dowiedzieli się jak w/w zmiany wpływają na życie na naszej planecie, jakie gatunki zwierząt są najbardziej zagrożone wyginięciem. Wiedzą, jak ważne jest segregowanie odpadów, recykling i oszczędzanie energii.
Uczniowie poznali nowe serwisy internetowe Web2.0, dzięki którym wykonywane aktywności projektowe sprawiały im wiele radości i były wykonywane z wielkim zaangażowaniem. Podczas spotkań on line z uczniami z innych szkół grali w gry edukacyjne, przy okazji sprawdzali zdobytą wiedzę.
Na koniec projektu uczniowie pisali test, który potwierdził zdobytą wiedzę podczas projektu.
Serdecznie gratuluję uczniom ukończenia projektu. Rodzicom, nauczycielom oraz dyrekcji dziękuję za owocną współpracę.
Koordynator projektu
Edyta Walentek
Strona 3 z 4