projekt_edukacyjnyZ dniem 1 września 2010 roku weszło w życie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. nr 156, poz.1046).

Na jego mocy na uczniów gimnazjum nałożono obowiązek realizacji projektu edukacyjnego, który został zdefiniowany jako zespołowe, planowe działanie uczniów, mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści. Projekt edukacyjny obejmuje następujące działania, które ma realizować zespół uczniów pod opieką nauczyciela: wybranie tematu projektu edukacyjnego; określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji; wykonanie zaplanowanych działań; publiczne przedstawienie rezultatów

Udział ucznia w pracach projektowych ma wpływ na ocenę z zachowania, a informacja o tym udziale oraz temat projektu będą wpisane na świadectwie ukończenia szkoły. W szczególnie uzasadnionych wypadkach dyrektor szkoły może zwolnić ucznia z tego obowiązku - wówczas na świadectwie w miejscu przeznaczonym na wpisanie tematu projektu znajdzie się wpis: „zwolniona” albo „zwolniony”.

W związku z powyższym rozporządzeniem w Gimnazjum w Konopiskach odbyła się w dniu 25 stycznia 2012r. uroczysta prezentacja projektów edukacyjnych uczniów klas trzecich.  Wszyscy bardzo rzetelnie pracowali przez trzy miesiące pod opieką opiekunów projektów, aby zaprezentować efekty swojej  pracy przed zgromadzoną publicznością. Zarówno uczniom jak i nauczycielom-opiekunom towarzyszyły wielkie emocje, ale czternaście przedstawionych projektów o różnorodnej tematyce wypadło wspaniale. Wielkie gratulacje dla klas trzecich i nauczycieli – opiekunów. Wiosną obejrzymy efekty pracy klas drugich, które już pracują nad wybranymi przez siebie tematami projektów.