25-31.05.2019 148W sobotę 25.05.2019 r. wybraliśmy się na zieloną szkołę do miejscowości Łazy, znajdującej się nad Morzem Bałtyckim. W wycieczce wzięło udział 45 uczniów ze SP im. Henryka Sienkiewicza w Konopiskach oraz czterech nauczycieli - mgr Wioletta Warwas, mgr Renata Gęsiarz, mgr Izabela Stanisz i mgr Joanna Kowalska.
I dzień, 25.05.2019r.
Wcześnie rano, w sobotę zebraliśmy się na parkingu naszej szkoły. Wszyscy bez problemu przybyli na czas i wyruszyliśmy bez żadnych komplikacji. To była długa podróż, ale wspominamy ją wspaniale ze względu na wyśmienitą atmosferę, która panowała w autokarze. Dotarliśmy na miejsce po dziesięciu godzinach. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się przywitać nasze piękne, polskie morze.

II dzień, 26.05.2019r.
Następnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na zaplanowaną wycieczkę do Kołobrzegu. To piękne nadmorskie miasto zwiedzaliśmy z panią przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób opowiedziała nam historię Kołobrzegu oraz pokazała niezwykle interesujące miejsca. Najbardziej ekscytującym momentem był bez wątpienia rejs statkiem, gdyż pogoda była wietrzna a morze wzburzone. Bujanie na morskich falach wzbudziło wiele emocji i radości. Po powrocie do ośrodka opiekunowie zorganizowali zabawę taneczną dla wszystkich uczestników wycieczki.
III dzień, 27.05.2019 r.
Kolejny nasz dzień rozpoczął się kilkugodzinnym pobytem w aquaparku w Koszalinie. Zjeżdżalnie oraz basen zewnętrzny najbardziej nam się podobały. Tego dnia po południu graliśmy na plaży w siatkówkę oraz piłkę nożną, a wieczorem na terenie ośrodka zorganizowano nam ognisko z pieczeniem kiełbasek.
IV dzień, 28.05.2019r.
Następny dzień również obfitował w wiele atrakcji. Do południa byliśmy w Multikinie na filmie pt. ,,Trzy kroki od siebie". Seans dostarczył nam wiele pozytywnych emocji i skłonił do przemyśleń. Wszyscy wzruszeni wyruszyliśmy na wycieczkę do Mielna. To prawdziwy kurort, który nawet poza sezonem tętni życiem. Spacer po Mielnie oraz basen to kolejne miłe chwile, które przeżyliśmy na tegorocznej zielonej szkole.
V dzień, 29.05.2019r.
Środa od rana okazała się dla nas bardzo intensywnym, obfitującym w wiele atrakcji dniem. Przed obiadem odbył się dzień sportu, w którym wszyscy wzięliśmy udział. Było wiele konkurencji między innymi: sztafeta, rzut do kosza, ringo, mecz siatkówki oraz piłki nożnej. Po obiedzie wyruszyliśmy do Wioski Hobbitów. Podzieleni na dwie drużyny wzięliśmy udział w podchodach. Była świetna zabawa, ponieważ po drodze musieliśmy wykonywać różnego rodzaju zadania, np. strzelać z łuku, śpiewać piosenki, ukraść smocze jajo, rozpoznawać przyprawy. Wszystkie rozkazy były wydawane przez elfa, pająka, smoka oraz wiele innym mitycznych stworzeń. Kiedy dotarliśmy do bazy, czekała na nas pyszna zupa oraz kiełbaski
z ogniska. Dalszy ciąg pobytu w Wiosce Hobbitów to gry i zabawy na świeżym powietrzu, przy których śmialiśmy się do łez.
VI dzień, 30.05.2019r.
Kolejny dzień to piękna pogoda i plażowanie. Opalaliśmy się, graliśmy w piłkę, puszczaliśmy latawce oraz zakopywaliśmy się w piasku. W dalszej części dnia udaliśmy się na wycieczkę do ogrodów Tematycznych Hortulus w Dobrzycy. Zobaczyliśmy m.in. ogród japoński, francuski, śródziemnomorski, ogród purpury i ognia oraz piękne rosarium. Naszą uwagę przykuły też wkomponowane w roślinność elementy architektury i sztuki ogrodowej: rzeźby, altany, mosty, stawy i oczka. Cudowne ogrody, z tysiącem tulipanów, narcyzów, hiacyntów we wszystkich możliwych barwach, wzbudziły w nas prawdziwy zachwyt. Kolejnych emocji dostarczyły nam niezwykłe labirynty, które znajdują się w Ogrodach Magii, Energii, Czasu i Przestrzeni z największym na świecie labiryntem grabowym. Jego ściany mają wysokość 2m, ma on ponad 3520 korytarzy.
W labiryntach mogliśmy sprawdzić swoją zdolność orientacji w terenie. Zdaliśmy ten egzamin na szóstkę, nikt z nas się nie zgubił.
VII dzień, 31.05.2019r.
Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu. Po drodze zwiedzaliśmy wraz z przewodnikiem Bydgoszcz. To piękne miasto podziwialiśmy też, płynąc tramwajem wodnym po rzece Brda. Późnym wieczorem dotarliśmy cali i zdrowi do Konopisk, gdzie czekali na nas z utęsknieniem rodzice.

Na długo zostanie w naszej pamięci czas tegorocznej zielonej szkoły. Wieczorne rozmowy, gry planszowe z paniami, mecze siatkówki, zachody słońca, wycieczki tematyczne i wszystkie inne atrakcje, ale przede wszystkim wspaniałą atmosferę będziemy mile wspominać. Żal było wyjeżdżać...Bardzo dziękujemy nauczycielom za zorganizowanie tego wspaniałego wyjazdu oraz za całodobową opiekę.

Natalia Kowalska kl. III b (gimnazjum)