mapa-olsztynaDn. 19 października br. uczniowie klasy II c oraz I a gimnazjum pod opieką wychowawczyń – mgr A. Trzepizur oraz A. Banaśkiewicz wzięli udział w wyprawie edukacyjnej do Złotego Potoku. Na szczęście pogoda dopisała.
Zwiedzanie Rezerwatu „Parkowe" zaczęliśmy od wizyty w pstrągarni założonej w XIX w. przez ówczesnego właściciela Złotego Potoku, hrabiego Edwarda Raczyńskiego. Następnie udaliśmy się pieszo leśną ścieżką do Źródeł Zygmunta i Elżbiety dających początek pełnej meandrów i rozlewisk rzece Wiercicy. Po drodze mijaliśmy ostańce typowe dla Jury Krakowsko – Częstochowskiej. Jednemu z nich – Bramie Twardowskiego – poświęciliśmy więcej uwagi. Legenda o mistrzu czarnej magii i królu Zygmuncie Auguście nadaje tej skale romantycznego kolorytu już od czasów Zygmunta Krasińskiego.

Kolejnym etapem naszej wędrówki były okolice dawnej Harcówki. Tutaj podziwialiśmy zabytkowy młyn wodny, Staw Zielony nazwany przez poetę Snem Nocy Letniej oraz Źródło Spełnionych Marzeń. Jednak największą frajdą było dla wszystkich wspinanie się po stromych skałkach i spoglądanie z góry w przepastne dolinki. Analizując mapę turystyczną, uczniowie samodzielnie odszukali jaskinię - Grota Niedźwiedzia oraz obelisk majora Jana Wrzoska.
Ponieważ pobyt na świeżym powietrzu zaostrza apetyt, toteż niezwłocznie zabraliśmy się do rozpalania ogniska i pieczenia kiełbasek, które w scenerii jurajskich skał, bukowych lasów i źródeł krasowych smakowały wyśmienicie.
Po uprzątnięciu miejsca naszego biwakowania udaliśmy się do malowniczo położonej restauracji na herbatkę.
Dotlenieni, najedzeni i szczęśliwi wyruszyliśmy w drogę powrotną. To była udana wycieczka!