26.04.2016 26

W dniach 20-27.04.2016r. jedenastu uczniów z naszej szkoły przyjęło w swoich domach gości z Belgii. Pozostała część Belgów została przyjęta przez uczniów Liceum Ogólnokształcące im. J. Dąbrowskiego w Częstochowie. Plan wizyty był bardzo urozmaicony. Chcieliśmy naszym zagranicznym gościom pokazać jak najwięcej: życie naszych szkół, atrakcje w okolicy, piękno natury, nasze tradycje i zwyczaje oraz odrobinę historii naszego kraju. W środę w godzinach wieczornych po raz pierwszy spotkaliśmy naszych nowych przyjaciół. Zabraliśmy ich do naszych domów i zaczął się jeden z najpiękniejszych tygodni, jaki mogliśmy przeżyć....

Następnego dnia rano korzystając z pięknej, słonecznej pogody zwiedziliśmy pole golfowe Rosa Private Golf Club. Mieliśmy okazję poznać zasady gry w golfa , spróbować naszych sił w tym sporcie, a przede wszystkim spędzić czas na świeżym powietrzu w otoczeniu pięknej zieleni. Po wizycie na polu golfowym spacerem dotarliśmy do Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Konopiskach, gdzie czekała na naszych gości masa atrakcji i niespodzianek. Belgowie zobaczyli prezentacje najważniejszych regionów w Polsce, tradycyjne stroje i tańce ludowe, poznali smaki kuchni polskiej i bawili się przy karaoke. Po wspólnym obiedzie w stołówce szkolnej oprowadziliśmy ich po szkole, a później po okolicy. W piątek rano zostaliśmy zaproszeni przez uczniów LO im. J. Dąbrowskiego do ich szkoły. Tam również czekało na nas wiele atrakcji: lekcja języka polskiego, warsztaty i pokazy taneczne. Będąc w Częstochowie nie mogliśmy nie pokazać gościom Jasnej Góry, czyli najważniejszego miejsca w naszym mieście. Zwiedziliśmy aleje, katedrę, spędzając kolejny fantastyczny dzień. Sobota była przez nas bardzo wyczekiwana. Pojechaliśmy pokazać gościom II stolicę Polski – Kraków. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem tego miasta. Zwiedziliśmy Wawel, rynek oraz Muzeum Podziemia Krakowa. To był kolejny dzień pełen wrażeń, a my coraz bardziej się zaprzyjaźnialiśmy... Mimo kapryśnej pogody w niedzielę wyruszyliśmy na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Zwiedziliśmy zamek w Bobolicach i Olsztynie. Szlakami Jury spacerowaliśmy i podziwialiśmy piękne krajobrazy. Nasi goście mieli okazję spróbować tradycyjnego, niedzielnego obiadu, czyli rosołu oraz schabowego. Ten dzień znów minął nam bardzo szybko, a my już nie mogliśmy się doczekać następnego, bo w poniedziałek czekało nas zwiedzanie obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Ten dzień był pełen refleksji dla nas wszystkich, zarówno Polaków jak i Belgów. Z ogromnym zainteresowaniem oglądaliśmy osobiste rzeczy, pamiątki i zdjęcia więźniów obozu. Byliśmy wstrząśnięci świadomością cierpienia niewinnych ludzi. Odczuliśmy jednocześnie ulgę, że nasze pokolenie nie musi przeżywać koszmaru wojny. Wtorek – kolejny dzień atrakcji w Konopiskach. Najpierw wspólny koncert poświęcony profilaktyce uzależnień z polskim wokalistą Gabrielem Fleszarem, a potem zabawa w podchody w lesie. Głodni, zmęczeni i nieco zmarznięci zostaliśmy poczęstowani kiełbaskami przygotowanymi przez naszych nauczycieli nad zalewem Pająk. Wspólnym tańcom, śpiewom i zabawom nie było końca i wyjątkowo trudno było nam się rozstać, ponieważ był to już ostatni dzień, który spędziliśmy wszyscy razem. W środę wczesnym rankiem pożegnaliśmy naszych gości z Belgii. To był niezapomniany tydzień! Zżyliśmy się wszyscy, nawet nasi rodzice byli bardzo smutni podczas pożegnania, gdyż każdy starał się ,aby Belgom było u nas jak najlepiej. Nie myśleliśmy, że ten tydzień minie tak szybko, a my aż tak bardzo się polubimy. Wymiana to najlepsza rzecz jaka mogła nam się trafić! Nie tylko zyskaliśmy nowych przyjaciół, mnóstwo wspomnień, ale mieliśmy okazję ćwiczyć język angielski. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś się wszyscy spotkamy!!!!