11 maja 2015r to długo wyczekiwany dzień przez nas – uczniów gimnazjum w Konopiskach. To dzień wycieczki, wycieczki do Londynu!
Punktualnie o 11 zajęliśmy miejsca i ruszyliśmy w drogę na wyspę brytyjską – Wielką Brytanię. Podróż była długa, ale minęła w sympatycznej i miłej atmosferze. Śpiewaliśmy piosenki, opowiadaliśmy śmieszne historie i robiliśmy zdjęcia. Największą była przeprawa euro tunelem z Francji do Wielkiej Brytanii. Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani tym nowym dla nas przeżyciem. Po 24 godzinach dotarliśmy na miejsce. Pogoda była idealna do spacerowania po Londynie. Zostawiliśmy bagaże, po czym zaczęliśmy zwiedzanie. Metrem dostaliśmy się do stacji Westminster.. Natychmiast poznaliśmy znanego nam Big Bena, London Eye czy Pałac Westminsterski. Po krótkim czasie wolnym na Trafalgar Square odwiedziliśmy bardzo znaną londyńską galerię –The National Gallery, w której mogliśmy podziwiać obrazy z całego świata. Kolejnym muzeum, które mieliśmy okazję zobaczyć, było Muzeum Wojny. Wspaniałe rekwizyty, ubrania i filmy pokazały nam jak ciężkie było życie podczas wojny.

Drugi dzień w Londynie przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Budowla obronna i pałac monarchów Anglii, czyli Tower of London bardzo się wszystkim podobał i wywarł na wszystkich ogromne wrażenie. Będąc w tej części Londynu, widzieliśmy również Tower Bridge, czyli najbardziej znany londyński most zwodzony. Słońce towarzyszyło nam podczas rejsu po Tamizie. Płynąc, mogliśmy poznać krótką historię Londynu. Celem naszego rejsu było miasto Greenwich - niezwykle urokliwe i zielone miejsce. To właśnie tam znajdował się południk Greenwich, przebiegający przez obserwatorium astronomiczne, który był obowiązującym południkiem zerowym w latach 1884–1984. Po krótkim czasie na zrobienie pamiątkowych zdjęć wsiedliśmy w znany wszystkim czerwony, angielski autobus, którym podjechaliśmy na Oxford Street, gdzie mieliśmy czas wolny na zakupy.
Kolejny dzień minął bardzo szybko... zmęczeni poszliśmy na pyszną kolację, a następnie do hostelu.
Środa dała nam posmak prawdziwej, brytyjskiej pogody. Deszcz, wiatr i chłód towarzyszył nam cały dzień, lecz nawet to nie przeszkodziło nam w poznawaniu tego pięknego miasta.
Tego dnia mieliśmy okazję podziwiać Londyn 'z góry'. London Eye to wspaniała atrakcja turystyczna dla wszystkich! Panorama całego miasta to piękny widok! British Museum to jedno z największych na świecie muzeów historii starożytnej. Wszystkie eksponaty, rzeźby, obrazy wywarły na nas ogromne wrażenie! Kolejną atrakcją był sklepik Sherloka Holmesa. Mogliśmy pooglądać oraz zakupić wszystkie 'gadżety' sławnego detektywa. Wisienką na torcie były odwiedziny w Madame Tussauds – czyli najbardziej znanym muzeum figur woskowych! To był prawdziwy raj dla nas wszystkich! Piłkarze, aktorzy, piosenkarze i wielu innych... to tylko niektóre atrakcje, które czekają na gości muzeum. Chętnie zostalibyśmy tam cały dzień!
Po ogromnej ilości wrażeń udaliśmy się na kolację do pięknej, włoskiej restauracji, a potem prosto do hostelu.
Piątek to był nasz ostatni dzień w Londynie. Spakowani ruszyliśmy nacieszyć się ostatnimi chwilami w Wielkiej Brytanii. Pogoda nam dopisała, a Pałac Buckingham wyglądał wprost oszałamiająco! Wszyscy tylko rozglądaliśmy się za królową...
Spacer po Hyde Parku to ostatni punkt wycieczki. Było nam przykro, że
nadszedł dzień wyjazdu. Jak mówi przysłowie : „Wszystko co dobre, szybko się kończy.."
Spędziliśmy cudowne kilka dni, zżyliśmy się ze sobą jeszcze bardziej i na pewno wspomnienia z tej wycieczki pozostaną w naszych pamięciach na długie, długie lata...