logo projektuW dniach od 21.11 - 25.11. 2012r. odbyła się wizyta w szkole niemieckiej w Ehingen.
Była to czwarta z pięciu zaplanowanych wizyt.
Podczas wizyty zostały zaprezentowane przygotowane materiały: prezentacje „Kobiety w literaturze" oraz wymieniliśmy się wykonanymi produktami: kalendarzami i plakatami.
Uczniowie brali udział w warsztatach zorganizowanych przez nauczycieli ze szkoły niemieckiej. Były to trzy różne rodzaje warsztatów: taneczne, muzyczne i plastyczne.

W czwartym dniu wizyty podczas dnia otwartego, związanego również z Dniem Przemocy wobec kobiet – uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności. Nauczyciele wizytowali szkołę, spotkali się z dyrekcją szkoły oraz burmistrzem miasta Ehingen.
Oprócz zajęć w szkole gospodarze zorganizowali dla nas wycieczki do Blaubeuren, gdzie znajduje się jeziorko „Blautopf", które ma błękitny kolor i głębokość ok. 40km, oraz ULM, miasto, w którym zwiedziliśmy przepiękną katedrę.
Następna z planowanych wizyt odbędzie się w Hiszpanii.

mgr Katarzyna Ankowska

W dniach 21-25.11.2012 roku odbył się wyjazd do Niemiec w ramach projektu „COMENIUS". Sześcioro uczniów wraz z nauczycielami, dyrektorem szkół im. H. Sienkiewicza oraz wójtem gminy Konopiska zebrało się o godzinie 6:45 na szkolnym parkingu aby wyruszyć w długo oczekiwaną podróż. Jechaliśmy cały dzień. Podróż była bardzo męcząca lecz jechaliśmy cierpliwie, ponieważ nie mogliśmy doczekać się, aby spotkać się z uczniami, z wymiany. Każdy uczeń został bardzo mile i ciepło przyjęty w domu. Rankiem spotkaliśmy się w szkole. Niemieccy nauczyciele, uczniowie oraz burmistrz bardo miło nas przyjęli. Po oficjalnej części uczniowie podzielili się na grupy. Po dwóch uczniów z każdego państwa uczęszczało na zajęcia muzyczne plastyczne i artystyczne. Nasi uczniowie byli bardzo zadowoleni z warsztatów. Po południu poszliśmy wszyscy na pyszny lunch do stołówki, która znajdowała się przy szkole. Po lunchu udaliśmy się na pociąg, którym pojechaliśmy do Blaubeuren Zobaczyliśmy tam piękną naturę oraz zwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne. Wieczorem każdy z nas udał się w miejsce, gdzie nasi przyjaciele miło wypełnili nam wolny czas. W piątek rano również udaliśmy się do szkoły na zajęcia oraz lunch. Po lunchu pojechaliśmy pociągiem do pobliskiego miasteczka Ulm. Zwiedziliśmy piękny, bardzo duży kościół. Miasto było naprawdę śliczne. Uczniowie najbardziej zadowolenie byli z wolnego czasu, który przeznaczyli na zakupy. Wieczorem miło spędziliśmy czas z naszymi znajomymi. W sobotę każdy mógł się nareszcie wyspać, ponieważ spotkaliśmy się dopiero o godz. 14:00 w szkole. Niemieccy nauczyciele zorganizowali festiwal dla publiczności. Przedstawialiśmy nasze osiągnięcia, których uczyliśmy się przez trzy dni na zajęciach. Publiczność była zachwycona naszymi występami i biła dla nas ogromne brawa. Wieczorem po festiwalu wszyscy uczniowie uczestniczący w projekcie poszli na kręgle. Bawiliśmy się tam super. Nawiązaliśmy wiele nowych znajomości. Niedzielnym porankiem o godzinie 7.30 wszyscy goście zebrali się pod szkołą aby powrócić do domów. Pożegnać się i rozstać nie było łatwo. Każdemu było przykro wyjeżdżać, nie obyło się bez łez. Niestety musieliśmy wyjeżdżać. Jechaliśmy cały dzień. Było nam smutno wyjeżdżać ale tęskniliśmy już za rodziną. Nie mogliśmy się doczekać spotkania z naszymi najbliższymi. Wieczorem dojechaliśmy cało i zdrowo pod szkołę i odebrali nas rodzice. Cały wyjazd był bardzo dobrze zorganizowany a wszyscy byli bardzo zadowoleni.