W trzydniowej wycieczce Wisła – Beskidy – Cieszyn wzięli udział uczniowie z Konopisk oraz Tuszyna k.Łodzi realizujący projekt „Aktywny w szkole – aktywny w życiu”.Łącznie grupa liczyła 76 osób.

W pierwszym dniu wycieczki zwiedzaliśmy Wisłę szlakiem Adama Małysza ( muzeum trofeów sportowych, skocznia narciarska, aleja gwiazd).

Dzień drugi zapamiętamy do końca życia. Zdobyliśmy Baranią Górę, wędrując stromym zboczem po błocie, śniegu, drewnianych balach i śliskich kamieniach. Często brakowało tchu z wysiłku. Wysokie drzewa, orzeźwiające wody Białej i Czarnej Wisełki oraz kaskady Rodła chroniły nas przed upałem, a wieża widokowa na szczycie góry oraz cudowne widoki wynagrodziły nam trud wspinaczki.

Stamtąd powędrowaliśmy grzbietem górskim do schronisk PTTK oraz Stecówki. Dla niektórych zejście z Baraniej Góry czerwonym szlakiem było trudniejsze niż wspinaczka. Po drodze minęliśmy Zameczek, w którym wypoczywają prezydenci RP oraz Jezioro Czerniańskie. Dzień zakończyliśmy dyskoteką integrującą oba gimnazja – Konopiska i Tuszyn.

W trzecim dniu zwiedzaliśmy Cieszyn. Byliśmy na wzgórzu zamkowym, starym rynku oraz w Muzeum Ziemi Cieszyńskiej.Wracaliśmy do domu zmęczeni i zadowoleni z udanej wycieczki, której towarzyszyła piękna pogoda.