W  maju 2012 po raz kolejny  nastąpiła wymiana uczniów z różnych krajów z projektu Comenius.

Tym razem mogliśmy gościć Niemców, Włochów i Hiszpanów. W pierwszym dniu ich wizyty nastąpiło uroczyste powitanie, wymiana flag i krótka część artystyczna. Następnie wszyscy udaliśmy się na tradycyjny, pyszny polski obiad, .Gdy nabraliśmy sił wspólnie oglądaliśmy filmy „Rola kobiet w społeczeństwie”  przygotowane przez uczniów i wymienialiśmy uwagi na ich temat, oraz wymieniliśmy się  pomysłami, w jaki sposób przygotować następne zadania. To było bardzo pouczające.

Następnego dnia wybraliśmy się na zwiedzanie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Było bardzo wietrznie, ale na szczęście to nie odstraszyło naszych gości, którzy chętnie dalej zwiedzali zamek w Ogrodzieńcu. Po krótkiej przerwie na herbatę, kontynuowaliśmy spacer. Około godziny 16.00. zjawiliśmy się pod Jasną Górą, gdzie sami mogliśmy wcielić się w rolę przewodników i oprowadzić grupę po klasztorze.

W piątek udaliśmy się do Krakowa. To piękne miasto, w którym żyły i tworzyły słynne Polki wywołało podziw u zagranicznych gości. Zobaczyliśmy m.in. Zamek Królewski na Wawelu, Rynek Główny, Sukiennice i Kościół Mariacki. Już w Krakowie pożegnaliśmy grupę z Niemiec. Dla pozostałych osób pozostała jeszcze wolna sobota, którą każdy mógł wykorzystać, jak chciał. Moment rozstania z Hiszpankami nadszedł w sobotę rano, a z Włochami w nocy z soboty na niedzielę. Mamy nadzieję, że będą wspominać Polskę i nas, tak miło, jak my ich.