okf1Od przybytku głowa może zaboleć, a od nadmiaru miłości i troski można pogrążyć się w smutku. Taki los spotkał główne bohaterki komedii obyczajowej Gurinder Chadhy "Podkręć jak Beckham".
Jess to hinduska nastolatka dorastająca w Zachodnim Londynie. Jej rodzice spędzają czas na zamartwianiu się o jej los. Ojciec martwi się, że podążając za swoimi marzeniami, dziewczyna zostanie zraniona tak mocno, jak on kiedyś. Matka, która szczęście znalazła jako gospodyni domowa, chciałaby, aby i jej córka była wspaniałą hinduską żoną i matką. Jednak Jess pragnie czegoś innego – chce grać w piłkę nożną. Na nieszczęście ma do tego dar, co wszystko komplikuje. Jules z kolei to młoda Angielka, którą ojciec wychowywał na syna. Jest wysportowana i zainteresowana tylko profesjonalną grą w futbol. To spędza sen z powiek jej matki, która chciałaby z córki uczynić seksbombę, za którą uganialiby się chłopcy.

W obu przypadkach rodzice nie pragną niczego więcej, jak szczęścia i spokojnej przyszłości dla swoich córek. Obie dziewczyny zdają sobie z tego sprawę, lecz zarazem nie są w stanie przestać odczuwać rodzicielskiej troski jak więzów zniewalających ich i podcinających im skrzydła. Tak, obie dziewczyny pragną podążyć ścieżką krętą, rzadko uczęszczaną. Jednak jakikolwiek kompromis wobec swoich własnych marzeń odczuwają boleśnie, jako stratę własnej tożsamości. Z posłuszeństwa wobec rodziców mogą ze swych marzeń rezygnować, lecz zarazem wyrzekają się szczęścia. A przecież nie tego pragną ich rodziny.

"Podkręć jak Beckham" to kolejny dowód na to, że nikt tak dobrze nie kręci komedii obyczajowych dotykających ważnych spraw społeczno-rodzinnych jak Brytyjczycy. Chadha brawurowo, a przy tym z wielką troską i wrażliwością, opowiada o konflikcie pokoleń. I choć konstrukcja komedii sprawia, że córki są skonfrontowane z rodzicami, to ci nigdy, w żadnym momencie nie stają się prawdziwymi wrogami. Twórcy bezbłędnie wyczuwają humor i komizm sytuacyjny, a jednocześnie dotykają tak ważkich spraw jak emancypacja kobiet, tolerancja wobec odmienności i problem międzyrasowych związków.
Na film zapraszamy 17.11.2015(wtorek).